FANDOM

Opisywane rozszerzenie do zaoferowania ma pełnoprawną kampanię dla pojedynczego gracza, obejmującą swym zasięgiem cały system gwiezdny, z czterema planetami i trzema księżycami. W starszych rozszerzeniach mieliśmy do czynienia wyłącznie z jedną planetą. Fabuła gry obraca się wokół dziwnej anomalii kosmicznej, tytułowego Soulstorm, uniemożliwiającej m.in. precyzyjną nawigację przelatującym nieopodal statkom. Reakcją na niespotykane zjawisko jest zaciekawienie i chęć jego zbadania, co w konsekwencji prowadzi do serii potyczek pomiędzy wszystkimi liczącymi się potęgami uniwersum Warhammera. Otrzymujemy też dwie zupełnie nowe grywalne frakcje. Pierwszą z nich są Dark Eldars, przesiąknięci złem piraci i łupieżcy. Są oni odpowiednikiem mrocznych elfów z uniwersum Warhammera. Drugą z nowych frakcji są bezwarunkowo oddane Bogowi-Imperatorowi Sisters of Battle. Są one żeńskim odpowiednikiem Space Marines, uduchowionymi wojowniczkami walczącymi w imię wiary i chwały Imperium. W sumie sprawia to, iż liczba nacji, którymi może sterować gracz w tym cyklu zwiększyła się do dziewięciu.

Każda rasa znana z poprzednich odsłon cyklu obdarzona została nowymi typami oddziałów. Po raz pierwszy w historii serii Warhammer 40,000: Dawn of War pojawiają się jednostki latające, co naturalnie ma niebanalny wpływ na przebieg potyczek. Usprawnienia nie ominęły również trybu multiplayer.