FANDOM

Vespidzi pochodzą z ciemnego, gazowego giganta, jakim jest planeta Vespid. Jej powierzchnia jest ekstremalnie wroga dla wszystkich gatunków życia poza rodzimymi. Jedyne skrawki lądu to uformowane przez ciągłe burze, erozje i wichury latające wyspy przypominające kształtem ścięty sopel lodu lub stalaktyt.

Nowosci-z-Wizards-of-the-Coast-bw24686
Vespidzi to owadopodobne stworzenia, które poruszają się w pozycji lekko przygarbionej. Mają parę rąk wyposażonych w twarde pazury pozwalające im kopać, parę nóg o dwóch przegubach oraz parę niewielkich, ale spełniających swoje zadanie, skrzydeł. Ich głowy opatrzone są sześcioma symetrycznie ułożonymi oczami. Kolor ich skóry zazwyczaj jest szaroniebieski, ale często zdarzają się wyjątki od tej zasady.

Vespidzi nie rozwinęli się na tyle, by podróżować pomiędzy gwiazdami, ale kiedy natrafiła na nich rasa Tau każda wyspa miała już własny, samowystarczalny rząd, a ich uzbrojenie stało na tyle wysokim poziomie, aby globalny konflikt był niepożądany. Początkowo kasta wody miała problemy z nawiązaniem kontaktu z przywódcami Vespidów. Rozwiązaniem tego problemu były specjalne urządzenie, przekształcone potem w „Hełm Wspólnoty”. Vespidzi przyłączyli się do Tau niemal natychmiast, bez żadnych warunków i całkowicie.

Vespidzi są cenieni za swoje zdolności na polu bitwy i stanowią wszechstronnych żołnierzy wyposażonych w broń o wielkiej mocy, ale dosyć krótkim zasięgu. Tau pomogli Vespidom rozwinąć się zyskując potężnych sojuszników w walce za Większe Dobro.