FANDOM

Squaty, albo precyzyjniej przedstawiciele rasy Homo Sapiens Rotundus są potomkami górników pracujących i żyjących w podziemnych tunelach surowych planet pełnych cennych minerałów i szkodliwego promieniowania.

HistoriaEdytuj

Squaty zostały skolonizowane w epoce Założenie (znane jako Imperium Dark Age of Technology). Planety bogate w minerały i rudy cywilizacji ludzkiej były bardzo potrzebne, i tak miliony statków pełne górników i poszukiwaczy zostały wysłane. Osadnicy wykopali głębokie podłoże skalne na planetach, by przetrwać, a więc tak powstały pierwsze twierdze.

W Wieku Wymian (Age of Trade), który trwał prawie trzy tysiące lat, nastąpił spadek osnowy i burze izolowały Squaty. Handlowali oni z Orkami i Eldarami w tym okresie.Age of Trade zakończył się przez ogromnym atak na Squaty przez orkowego czarnoksiężnika Grunhag'a Flayer'a. Squaty prosiły o pomoc ze strony swoich partnerów handlowych Eldarów, ale oni je odrzucali. Doprowadziło to do wrogości między orkami i Eldarami a Squatami. Siły Wielkiej Krucjaty rozpoczęły wojny przeciwko Squat'om w przekonaniu, że są obcy, ale w końcu Squaty zostały przyjęte wraz z innymi abhumans, jako człowiek w przyrodzie. Miliony twierdz Squatów rozłożenie w homeworlds dołączyły do Imperium, ale nadal zachowują swoją autonomię jako niezależne.

ŚrodowiskoEdytuj

Squaty ewolułowały z górników i poszukiwaczy wysyłanych w centrum galaktyki w poszukiwaniu minerałów. Zmiany ich morfologii uległy na skutek wysokiej grawitacji i miejsc w, których wydobywali minerały (tzn. małe i krępe). Stałi się oni stanowszo niżsi. Squaty były ilozowane od reszty ludzkości w epoce izolacji. Kiedy zostałi dołączeni do armii Imperium, podczasz wojny przekonali się, że stanowią odrębną rasę. Ostatecznie Squaty zostały przyjęte wraz z innymi abhumans, jako człowiek w przyrodzie. Są one uważane obecnie za odrębną rasę, choć są one zasadniczo ludźmi.

(dokoncze jutro!)

300px-Hearthguard & Dead Ork
340px-Squat Trooper by NachoMon