FANDOM

Slaanesh jest Bogiem Chaosu pożądania, okrucieństwa, bólu, przyjemności, doskonałości i hedonizmu. Slaanesh był ostatnim z głównych bogów Chaosu, który się przebudził - powstał z upadku cywilizacji Eldarów.

GENEZAEdytuj

Slaanesh mark

Symbol Slaanesh'a

Slaanesh - imię wywodzi się od Slaaneth - imię boga w języku Chaosu (Slaa czyli "ekstaza", "przyjemność", itd., Neth znaczy "władca", "mistrz" lub "książę", stąd przydomek Książe Rozkoszy). Prawidłowe przymiotniki określające aspekty związane ze Slaanesh'em (także wyznawców) to "Slaaneshi". Slaanesh zazwyczaj pojawia się w formie pół kobiety (po prawej), pół mężczyzny (po lewej). posiada na każdej z dwóch głow, 2 pary rogów i złote włosy. Może jednak przyjmować każdą formę. Męską, żeńską, obojniaczą lub bezpłciową. Demon ten jednakże woli ciała męskie. Jego świętym numerem jest cyfra 6. Symbol Slaanesh'a łączy w sobie tradycyjne symbole kobiet i mężczyzn. Znany on jest też pod wieloma innymi tytułami: Książe Chaosu, Książe Nadmiaru, Książe Przyjemności, Władca Mrocznych Rozkoszy itp. Dla Eldarów nie ma imienia. Jest jedynie nazywana terminami: Wielki Wróg, Wielki Waż, Ta Która Pragnie, Bezimienna itd.

Slaanesh narodził się w wyniku upadku moralnego rasy Eldarów. Wydarzeniu temu towarzyszył ogromny psioniczny krzyk wydobywający się ze Spaczni, który wyrwał dziurę w centrum cywilizacji Eldarów. Miejsce to nazywane jest przez ludzi Okiem Grozy. W chwili narodzin Slaanesh zabił wszystkiich bogów Eldarów, za wyjątkiem Khaine'a (który był poćwiartowany na wiele części), Śmiejącego się boga, Cegorach'a oraz Ishy, którzy według jednego ze światostatków byli trzymani w niewoli przez Nurgle'a. W wyniku tych wydarzeń miliardy Eldarów zginęły, wciągniętę w głąb osnowy. Większości z nich demon wyssał dusze. Ocalały jedynie światostatki stacjonujące na krańcach cywilizacji Eldarów i całej galaktyki.

Slaanesh ma neutralny stosunek do pozostałych mrocznych bóstw (jest zbyt skupiony na swoich własnych przyjemnościach by mieszać się w rywalizacje lub sojusze). Jednakże jego szczególnym wrogiem jest Khorne, którego przekonania, poglądy i uwielbienie dla śmierci i bólu stoją w opozycji do zasad życia nieograniczonych przyjemności, które reprezentuje Slaanesh.

Wyznawcy Slaanesh'aEdytuj

Symbol Slaanesh'a jest rzadko noszony otwarcie przez jego wyznawców. Zamiast niego często noszą ozdoby (biżuterię) mające motywy erotyczne. Wyznawcy Slaanesh'a ubierają się w szaty, które są często otwarte pozostawiając prawą stronę klatki piersiowej odkrytą, jest to wymóg wiele obrzędów związanych z jego kultem. Kolor biały jest stosowany tak samo często jak pastelowe odcienie i elektryzujące barwy. Czasem barwy te są przenoszone na ubiór codzienny, choć mogą być zmienione, aby dostosować się do obowiązującej mody. Niezależnie od wszelkich okoliczności, wszyscy wyznawcy Slaanesh'a noszą zmysłowe szaty wysokiej jakości.

Demony Slaanesh'a

  • Strażnicy Sekretów - Większy Demon Slaanesh'a. Mogą one przypominać ogromne, bestialskie i brzydkie stworzenia lub gibkie, przerażające stwory o diabelskiej urodzie.
  • Demonice (Demonetki) - Wspólne Demony Slaanesh'a są niepokojąco piękne - często kobiece z jednej strony, męskie, z drugiej. Zwykle mają one krabie pazury zamiast rąk.
  • Rumaki Slaanesh'a - Demoniczne wierzchowce Slaanesh'a. Ponure, podobne do węży stworzenia, które używają swoich chwytnych jężyków jak biczy. Są one często dosiadane przez Demonetki. Są także ofiarowane uprzywilejowanym Czempionom.
  • Potwory Slaanesh'a - demoniczne bestie Slaanesh'a, są dziwaczną mieszanką owadów, gadów i człowieka.

Silniki - Demony Slaanesh'aEdytuj

Silnik Demon jest po części technologicznym, po części demonicznym pojazdem. Te poświęcone Slaanesh'owi to:

  • Ujarzmiacz Slaanesh'a - olbrzymi robot (walker, mech, lub rodzaj tytana chaosu), niezwykle szybki, uzbrojony w broń soniczną typową dla Legionu Dzieci Imperatora. Potrafi strzelać nawet w ruchu.

Siły Poświęcone SlaaneshowiEdytuj

  • Dzieci Imperatora - Legion Marines Chaosu. Kiedyś byli jednym z najbardziej lojalnych legionów Imperatora. Podczas Herezji Horusa przeszli na stronę Chaosu. Większość ich pozostałych członków to niewiele więcej niż hedonistyczni psychopaci, którzy często dzierżą unikalną broń dźwiękową w bitwie.

Przez tysiące lat po Herezji Horusa, kilka innych zakonów Kosmicznych Marines nieuchronnie poddali się pokusom Slaanesh'a i stali się renegatami. Wśród nich są -

  • Gwałciciele
  • Doskonali Gospodarze
  • Anioły Ekstazy

Znani Słudzy Slaanesh'a

  • Fulgrim - Dawniej Patriarcha Legionu Dzieci Imperatora, teraz potężny Książe Demonów.
  • Zarakynel - Najbardziej czczony Strażnik Sekretów Slaanesh'a.
  • N'Kari - Strażnik Sekretów, któy walczył na "Mściwym Duchu" po stronie Horusa podczas Herezji.
  • "Maska" - Potężna demonetka i Demoniczny Posłaniec Slaanesh'a.
  • Lucius - Dawniej Kapitan Trzynastej Kompanii Legionu Dzieci Imperatora, teraz ulubiony Czempion Slaanesh'a

Dary Slaanesh'aEdytuj

Tak jak w przypadku pozostałych Bogów Chaosu, Slaanesh często nagrodza swoich najbardziej ulubionych wyznawców szczególnymi darami i błogosławieństwami. Dary Slaanesh'a mogą przybierać różne formy, w tym fizyczne mutacje, demoniczna broń lub egzotyczny wygląd.

Pałac Slaanesh'aEdytuj

Pałac Slaanesh'a jest jego królestwem. Znajduje się w Osnowie. Ci, którzy odważą się do niego wejść podejmują ryzyko uwięzienia na wieki w jego wypaczonych rozkoszach. Królestwo Księcia Ciemności jest podzielone na sześć domen, ułożonych we współśrodkowch pierścieniach na około Pałacu Rozkoszy. Tylko przechodząc przez wszystkie sześć domen można dostać się do samego pałacu. Koło zachłanności gra na chciwości intruza. Krąg Obżarstwa jest obok, ale gra na pragnieniu obfitego jedzenia i picia. W trzecim okręgu jest Koło Cielesności, gdzie mieszkają najdoskonalsze pragnienia ludzkiego serca. W czwartym okręgu Koło Władzy, gdzie podróżnik jest witany przez ryk uwielbienia, tutaj intruz jest kuszony absolutną władzą nad innymi. Przedostatni okręg to Koła Próżności. Podróżnikowi jest przedstawiony jego idealny obraz siebie, ale jeśli poczuje dumę i pychę, to miejsce będzie na wieczność jego więzieniem. Ostatni krąg jest najbardziej niebezpieczny, to niebiańskie miejsce, w którym znajdują się pozornie idealne warunki. Każda mijająca sekunda, która przychodzi wypełnia intruza szczęściem, ale odpoczynek i czerpanie przyjemności choć przez chwilę powoduje natychmiastową śpiączkę, aż w końcu bezczynną śmierć w stanie błogostanu. Można chodzić po kręgach przez wieki, ale nie można na chwilę poddać się pragnieniom. Jeśli ktoś jest w stanie skutecznie przejść przez wszystkie kręgi przejdzie pod pałacem i stanie przed samym Slaanesh. Nie jest możliwe dla śmiertelników patrzeć na boga, nie tracąc przy tym duszy. Wszyscy którzy go ujrzą staną się jego posłusznymi niewolnikami i będą spełniać każdy kaprys Mrocznego Księcia.