FANDOM

Krooty to prymitywna rasa najemników. Pochodzą z planety Pech, której powierzchnia pokryta jest głównie lasami wiecznie zielonych drzew jagga. Pozostałe obszary planety to niegościnne, skaliste ziemie.

2163-2
Krooty to na pozór chuda i wysoka rasa. Ich ciała mogą wydawać się delikatne, a mięśnie niewielkie, ale budowa umięśnienia Krootów jest diametralnie różna niż ta, która występuje u ludzi. Włókna ich mięśni są znacznie bardziej gęste i pozwalają wyprowadzać szybkie i precyzyjne ciosy. Dłonie Krootów opatrzone są czterema palcami, z czego dwa pełnią rolę kciuków, co sprawia, że łatwo im się poruszać po leśnych terenach poprzez skakanie z drzewa na drzewo. Normalnie Krooci poruszają się wykonując niewielkie, płynne skoki.
Rasa ta preferuje prosty ubiór jak skórzane paski. Szeroko potępianym zwyczajem Krootów jest pożeranie ciał poległych przeciwników. Jest to tak szeroko praktykowane, że często po bitwie rytualnie pożerane są niemal wszystkie ciała poległych oponentów.
Kroot Carnivore

Wojownik Kroot

Krooty od dawna są w Dominium Tau i stanowią często spotykaną siłę w ich armii, jednak mają inne cele. Krootów często widuje się też w towarzystwie Orków, Eldarów, czy sił Chaosu. Krooty często prowadzą życie najemników, jednak ponieważ kłóci się to z ideą Większego Dobra grupy najemnicze unikają kontaktu z wojskami Tau.

Intere
Kroot
sująca u Krootów jest zdolność przyswajania sobie przydatnych części łańcucha DNA ze spożywanego posiłku. Przywódcy Krootów, Kreatorzy, rozumieją zasadę działania takiego przyswajania i mogą tak pokierować podwładnymi, że ci w ciągu kilku pokoleń przybiorą jakąś cechę.