FANDOM

Nekroni wywodzą się od starożytnej rasy Nekrontyr. Rasa ta zamieszkiwała planetę o niezwykle ciężkich dla żywego organizmu warunkach. Mieli humanoidalne kształty i wiadomo, że krótko żyli. Nie tolerowali słabości, jaką była ich śmiertelność i wierzyli, że przez naukę mogą stać się nieśmiertelni. W poszukiwaniu lepszego życia przemierzali wszechświat i zajmowali nowe planety. W czasie swych podróży napotkali lepiej rozwiniętą rasę Starożytnych, których długowieczność była powodem szczerej nienawiści Nekrontyr.

20061119181721

Monolit

Wybuchła wojna pomiędzy tymi dwoma rasami, ale słabsi i gorzej rozwinięci Nekrontyr nie byli w stanie wygrać. Starsi rozwinęli ultranowoczesny sposób na podróż – portale prowadzące przez osnowę. Nekrontyr szukali pomocy i odnaleźli ją podczas obserwacji jednego ze słońc. Zobaczyli tam energetyczne istnienie, znane potem jako C'tan. Do tej pory nie wiadomo, jak się porozumieli, pewne jest jednak że nowe odkrycie było tragiczne w skutkach. C'tani stali się obiektem kultu. Ucztowali oni na energii życiowej słabszej rasy ale pomogli jej rozwinąć się. Kiedy Nekrontyr rozwinęli się, Bogowie-Gwiazdy złożyli im propozycję, której skutki miały odczuć następne pokolenia wszystkich niemal ras inteligentnych. C'tan zamienili Nekrontyr w Nekronów. Był to koniec rasy Nekrontyr.

Nekroni zostali pozbawieni dusz, powłoki cielesnej i uczuć. Stali się niewolnikami swoich bogów, niewolnikami, którzy bez jakiegokolwiek namysłu wykonywali każde polecenie. Opanowali wszechświat, ale to nie był koniec. C'tan dla sportu zaczęli walczyć pomiędzy sobą wykorzystując do tego swych niewolników. Poskutkowało to niemal kompletnym wyniszczeniem życia w kosmosie. C'tan rozkazali im oczyścić planety i wybudować w nich grobowce, gdzie czekali następne sześćdziesiąt milionów lat. Nie wiadomo dokładnie kiedy się przebudzili. Powszechnie wiadome jest jednak, że stanowią zagrożenie dla imperium.

C Tan Lords Nightbringer by Gannadene

Zwiastun Nocy

Typowy Nekron to około dwumetrowa maszyna o kształcie przypominającym ludzki szkielet. Zbudowani są z substancji nazywanej żywym metalem. Niemożliwe jest zbyt dokładne poznanie ich dokładnej budowy, gdyż uszkodzony Nekron znika z pola bitwy wykorzystując prawdopodobnie jakiś rodzaj bardzo zaawansowanej teleportacji. Nie odkryto do tej pory gdzie trafiają takie uszkodzone czy zniszczone jednostki. Technologia, jaką dysponują Nekroni jest niezwykle zaawansowana. Żywy metal nierzadko samoczynnie naprawia drobniejsze uszkodzenia przywracając wojownika do pełnej sprawności bojowej.

Wyróżnia się kilka typów Nekronów. Najczęściej spotykany nosi potoczną nazwę wojownika i jest wyposażony w broń o najmniejszej mocy. Zmodyfikowany wojownik przystosowany do walki wręcz nosi nazwę „Obdartego ze Skóry” ze względu na fakt, iż aby przestraszyć swoich przeciwników zakładają na siebie najczęściej ludzką skórę. Większa wersja wojownika to tak zwany „Nieśmiertelny”. Są nieco wytrzymalsi od zwykłych wojowników, a ich broń jest stanowczo skuteczniejsza. Wojownik, którego nogi zostały zamienione na platformę antygrawitacyjną to „Niszczyciel” albo „Ciężki Niszczyciel” w zależności od uzbrojenia. Najpotężniejszym z Nekronów jest Lord i jego modyfikacje. Połączeniem nekrońskiej technologii i ludzkiej ewolucji jest Parias, maszyna nie będąca do końca Nekronem, nie będąca też zbudowana z żywego Metalu. Innym przykładem Modyfikacji wojownika jest specjalizujący się w walce wręcz Upiór mogący przybrać tymczasowo postać niematerialną.

Necrons8-1024

Necron ukazany w Codexie

Broń Nekronów to wysoce zaawansowane technicznie uzbrojenie noszące wspólną nazwę dział Gaussa. Metoda działania tych niszczycielskich urządzeń nie jest do końca znana. Wiadome jest jednak, że powodują one rozpad molekułów zarówno żywych tkanek jak i pancerzy. Żadna grubość opancerzenia nie gwarantuje pełnego bezpieczeństwa przy ostrzale z tej broni. Innym godnym uwagi wyposażeniem, jakim dysponują Nekroni jest Kosa Wojenna, której ostrze nie jest materialne przez co żaden pancerz czy pole siłowe nie stanowi dla niej przeszkody.

Pobudki nie są i prawdopodobnie nigdy nie zostaną poznane. Imperialni analitycy nie mogą znaleźć w działaniach najeźdźców logiki. Powszechnie do niedawna akceptowana teza mówiła, że jedynym celem Nekronów jest kompletna eliminacja gatunku ludzkiego, co jednak kłóci się z ich postępowaniem na niektórych planetach, między innymi na N'Kele, gdzie uprowadzona została jedna z dziewczynek. Los zaginionych nigdy nie został poznany przez służby imperium.