FANDOM

Gabriel Angelos to kapitan Zakonu Krwawych Kruków. Pochodzi z planety Cyrene, jednak gdy rozpanoszyła się tam skaza Chaosu, wezwał Inkwizycję by dokonała Exterminatusu. Uważa że słusznie postąpił, ale czasem miewa wyrzuty sumienia że skazał na śmierć tak miliony ludzi.

Dawn of WarEdytuj

Gabriel jest głównodowodzącym Krwawych Kruków na Tartarusie. Poprowadził swoich Marines do walki Orkami, Eldarami i Chaosem. Został zdradzony przez przez swojego przyjaciela Isadora, którego w furii zabił. Przed walką z demonem otrzymał od Inkwizytora Totha młot o nazwie Pogromca Bogów, którego używał już zawsze. Znisczył przy jego pomocy Maledictum.

Dawn of War IIEdytuj

Po śmierci Daviana Thula, Gabriel otrzymał wezwanie pomocy z sektora Aurelia. Nie czekając, on i Krwawe Kruki pod jego komendą nizwłocznie wyruszyli [1]Gabriel podczas kampanii na Aurelii . Przez całą grę mamy z nim kontakt, jednak pojawia się dopiero w ostatniej misji, ratując nas przed hordami Tyranidów i pomagając zabić Tyrana Roju Alfa.

Chaos RisingEdytuj

Po zniszczeniu Armeggedonu przez Tyranidów, bohaterowie służyli na krążowniku Angelosa, Litanii Furii. W połowie gry został oskrażony przez zdradzieckiego Mistrza Zakonu Azaraiha Kyrasa za heretyka, od tego momentu Gabriel musiał się ukrywać. Pojawia się w ostatniej misji, walcząc z siłami Chaosu, podczas gdy nasi bohateriowie mogli zniszczyć demona Ulkaria.

RetributionEdytuj

Tu przez całą grę nie mamy z nim kontaktu. Azariah Kyras postanowił przejąć moc demona uwolnionego przez Gabriela pod koniec Dawn of War. Angelos wyrusza z nim do walki. Tu także napotykamy go w ostatniej misji, podczas bitwy między nim, a Demonicznym Księciem Kyrasem. Po pokonaniu Kyrasa, Kapitanowi Apollo Diomedes'owi udaje się odwołać Exterminatus i odzyskać ciało Gabriela, ten okazuje się jeszcze żywy. Przy użyciu bioniki ciało Gabriela zostaje naprawione, a następnie zostaje nowym Mistrzem Zakonu Krwawych Kruków. Nie wiadomo kto zajmuje jego miejsce jako Kapitan 3-ciej Kompani.  

Ponadto, Angelos pojawia się jako przecwinkik w trybie Ostatniej Linii Obrony, w 20 fali na mapie Kowadło Khorna.