FANDOM

C'tan to najstarsze poznane do tej pory istoty inteligentne. Imperialni naukowcy przypuszczają, że narodzili się wraz z pierwszymi gwiazdami i na nich właśnie egzystowali. Prawdopodobnie wyłonili się z plazmy na powierzchni słońc od samego początku stanowiąc istoty w pełni rozumne. Początkowo nie stanowili tego, czym mieli się stać na przestrzeni nadchodzących tysięcy lat. Żywili się niczym pasożyty na słońcach, które ich zrodziły skutecznie skracając żywoty gwiazd. Z czasem nauczyli się podróżować przez próżnie na czymś, co mogło stanowić rodzaj skrzydeł magnetycznych. Nie interesowały ich młode planety, których elektromagnetyzm był zbyt słaby, by wyżywić tak potężne istnienie.

Night Bringer by PabelBilly
W późniejszym okresie C'tan zostali odkryci przez toczącą wojnę ze Starożytnymi humanoidalną rasę Necrontyr. Wtedy właśnie narodziło się wspólne imię jeszcze energetycznych i niematerialnych istnień C'tan, czyli w języku Nekrontyr, Bogów-Gwiazd. Zagadką pozostaje sposób, w jaki rasa śmiertelnych istot komunikowała się ze swoimi bogami. Po jakimś czasie z żywego metalu odlano ciała bogów-gwiazd. C'tan poznali wtedy nową, zupełnie im do tej pory nieznaną, energię, którą wytwarza śmiertelne ciało. Tak potężne istoty szybko stały się obiektem kultu. Byli władcami okrutnymi, kapryśnymi i lubującymi się w pochlebstwach.
C'tan pomogli rozwinąć się rasie Nekrontyr. Śmiertelnikom zaproponowano również pakt. Żywe, słabe ciała miały ostać zamienione na nieśmiertelne ciała z żywego metalu. Nekrontyr zgodzili się na tę straszliwą zamianę. Przy pomocy nieśmiertelnej i bezgranicznie posłusznej armii C'tan w szybkim tempie podbili całą galaktykę.
Bogowie-gwiazdy nauczyli się pożerać energię życiową istot żywych powiększając w ten sposób swoją moc. Kiedy zbliżał się koniec rasy Starożytnych C'tan władali niemalże całą galaktyką. Byli na tyle żądni mordu, że zaczęli walczyć pomiędzy sobą. Były to okrutne dla wszelkiego życia czasy. Całe planety, systemy słoneczne i inteligentne rasy były niszczone tylko po to, aby okrutni władcy niegdysiejszych Nekrontyr mogli zaspokoić
C Tan Lords Deceiver by Gannadene
swoją żądzę zniszczenia.

W późniejszym okresie stało się coś okropnego, a mianowicie powstały pęknięcia pomiędzy światami. Wydostawali się przez nie mieszkańcy osnowy, tacy sami jak dzisiejsze demony. Atakowali nielicznych żywych, którzy ocaleli pogrom mający miejsce wcześniej. C'tan stanęli przed zagrożeniem, jakim było wymarcie wszelkiego życia a tym samym zanik energii, którą się żywili przez tysiąclecia.

Na żądanie Bogów-Gwiazd wybudowano gigantyczne grobowce, w których mieli oni przespać wraz ze swymi niewolnikami tak długi okres czasu, jaki będzie potrzebny do odrodzenia się życia w galaktyce.
W chwili obecnej przebudziło się tylko dwóch przedstawicieli tej potężnej rasy. Jeden z nich to Zsyłający Noc, a
Nightbringer
drugi to Oszust. Wraz z nimi przebudziły się ich wojska. Obydwoje stanowią zagrożenie dla Imperium ludzkości mimo nawet, że przez incydent z przeszłości nigdy nie połączą swoich sił.

C'tan nie można zabić jak inną istotę, gdyż ich prawdziwe, niematerialne istnienie jest w stanie samodzielnie istnieć poza korpusem z żywego metalu. Do chwili obecnej naukowcy imperialni nie są w stanie opracować metody trwałego zniszczenia bogów-gwiazd.